برند بوک کتابچه راهنمای برند

برند بوک کتابچه راهنمای برند چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی را تصور کنید که بیلبورد شرکتی توجه شما را به خود جلب می‌کند. شما هم برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتشان مراجعه می‌کنید. ولی متوجه می‌شوید که المان‌های بیلبورد با سایت اصلا همخوانی ندارند و انگار دو گروه مجزا از هم هستند. برای اینکه در ایجاد یک کسب و کار جدید هم به این مشکل بر نخوریم، بهترین راه طراحی یک برند بوک و یا به اصطلاح دفترچه راهنمای برند است که تمام گایدلاین‌ها و اصولی که در طراحی برند خود نیاز داریم را در آن ثبت بکنیم. به این ترتیب هر استودیو یا آژانس تبلیغاتی در طراحی محتوا تصویری و ویدئویی شما می‌تواند از این گایدلاین‌ها استفاده کند تا تمام محتوا تبلیغاتی شما به صورت یکپارچه باشد.

رز  گرافیک از روز اول با تهیه برندبوک کسب و کارشما در تلاش است تجربه ای بی نقص از یک آژانس تبلیغاتی تجربه کنید، چرا که همه تلاش ما رضایت شما و موفقیت برند شما هست.

بیشتر بدانید مقاله برند بوک کتابچه راهنمای برند : چاپ پرچم تشریفاتی

برند بوک کتابچه راهنمای برند

اجزای برند بوک

طراحی یک برند بوک باید بر اساس گایدلاینی (خطوط راهنما) که تعریف شده پیش برود تا تمامی محتوا آن به صورت یکپارچه و هماهنگ با هم باشند. به عنوان مثال:

  • تاریخچه برند شما در برند بوک

در نوشتن تاریخچه یک برند باید به مواردی نظیر زمان شروع کار، چگونگی شروع کار، موانع آن،  استراتژی طراحی، چگونگی بازاریابی، رقبا، حوضه کاری خدمات یا محصولات، چشم انداز و… توجه کرد.

  • لوگو برند و نحوه صحیح استفاده از آن در کتابچه راهنمای برند

لازم است در برند بوک به چگونگی استفاده از لوگو، نحوه قرارگیری آن در تصاویر، رنگهای مورد استفاده در آن، قرارگیری لوگو بر روی زمینه‌های متفاوت و… دقت شود.

  •  معرفی رنگ های سازمانی یک کسب و کار

رنگ های سازمانی در یک نگاه با روح و روان مخاطب بازی خواهند کرد. بی دلیل نیست که کسب و کارها برای انتخاب رنگ حساسیت به خرج می دهد. پس اگر میخواهید یک برندبوک را برای طراحی برنامه ریزی کنید، پیشنهاد می شود با کارشناسان آژانس تبلیغاتی رز گرافیک که چندین سال در این زمینه سابقه فعالیت داشته اند، مشورت کنید.

رنگ ها هر کدام معنی خاص خود را دارند. برای مثل رنگ آبی به معنای اطمینان و اعتماد است، به همین دلیل شرکت های توییتر و فیس بوک (متا) از این رنگ استفاده کرده اند زیرا میخواهند به مخاطبانشان اینگونه القا کنند که شبکه های آنها امن و مطمئن است.

تاثیر رنگ ها خود نیاز به مقالات زیادی دارد زیرا خیلی پیچیده تر از چیزی است که فکر میکنیم.

بیشتر بدانید مقاله برند بوک کتابچه راهنمای برند: چاپ بگ تبلیغاتی

کتابچه راهنمای برند

  • معرفی رنگ های مرتبط و غیر مرتبط

از دیگر مباحثی که باید در برند بوک گنجانده شود می توان به رنگ های زیرین اشاره نمود. یعنی اینکه برای مثال وقتی رنگ سازمانی یک کسب و کار قرمز است، باید مشخص شود که رنگ قرمز روی کدام رنگ های باید استفاده شود یا اصلا روی کدام رنگ های نباید استفاده شود.

  • پالت رنگی مورد استفاده در طراحی برند

در پالت رنگی مورد استفاده مشخص می کنیم که از چه رنگهایی در طراحی هویت بصری، تبلیغات، طراحی سایت و… برای یک برند می توان استفاده کرد تا همه موارد و آیتم های تبیغاتی به صورت یکپارچه و یکدست باشد .

  • فونت‌های مجاز در برند بوک

در هر برند سازی، ما مجاز به استفاده از یکسری فونت‌ها هستیم. زیرا این کار باعث یکپارچگی نوشته‌های ما در سایت، تبلیغات و سایر اقلام آن خواهد شد.

ست اداری در کتابچه راهنمای برند

به مجموعه انواع پاکت، سربرگ، کارت ویزیت و … گفته می شود که برای برند سازی بسیار مهم و کاربردی است.

ساختار تبلیغات محیطی در برند بوک

کسانی هستند که با برند شما آشنایی ندارند و ممکن است که برای اولین بار تبلیغات شما را بر روی بیلبوردها، ساین بردها، استندها و بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات ویدئویی مانند تیزرها، ایمیل‌های تبلیغاتی، تبلیغات سوشال مدیا، بگ‌های خرید و… ببینند. این‌ها خود باعث شناخت آن‌ها از برند شما می شوند.

بیشتر بدانید مقاله برند بوک کتابچه راهنمای برند : تقویم رومیزی

برند بوک

بسته بندی محصولات در برند بوک

بسته بندی محصولات نقش مهمی در تبلیغات شما دارند که شامل بسته بندی محصول، ساک‌های دستی، وسایل نقلیه حمل و ارسال محصولات می‌شوندمانند شرکت های برند و بزرگ مثل برند کاله ، میهن ، چی توز و … که سالیان طولانی از یک هویت و طرح برای برند خود استفاده کرده و در ذهن مخاطب ماندگار شده اند.

سبک استفاده از تصاویر در برند بوک

در عکس برداری از محصولات باید دقت کنیم که زاویه و سبک عکاسی از تمامی محصولات، یکسان باشد. زیرا با متفاوت بودن هر یک از آن‌ها، یکپارچه عکس محصولات را از بین می‌برد.

اجزای قابل استفاده طراحی وب سایت

باید دقت داشته باشیم که در طراحی سایت یک برند، تمامی المان‌هایی که استفاده می کنیم، کاملا بر اساس گایدلاینی باشد که در برند برک به آن‌ها اشاره شده است.

بیشتر بدانید مقاله برند بوک کتابچه راهنمای برند : اهمیت ست اداری

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *